OMA TARINAMME

Laurentius-kuoro osallistui 18.5.2019 Vaasan kuorofestivaaleille

Laurentius-kuoro on perinteikäs lohjalainen sekakuoro, jonka perusti vuonna 1966 kanttori-urkuri Erkki Muukkonen. Alunperin kuoro perustettiin Lohjan Seurakunnan nuorisokuoroksi. Kuoro esiintyikin kvintettinä lähinnä jumalanpalveluksissa ja muissa seurakunnan tapahtumissa. Kuoron jäsenmäärä kasvoi kuitenkin nopeata vauhtia ja nykyään kuorossa laulaa noin reilu 30 jäsentä. Jo vuodesta 1966 on kuoro esittänyt monipuolista ja haastavaa kuoromusiikkia. Ohjelmisto koostuu niin perinteisestä a cappella-kuoromusiikista kuin orkesterisäestyksellisistä suurteoksista.

Kuorolaisten korkea motivaatio mahdollistaa erilaisten haasteiden kohtaamisen ja tulevaisuudessa on suunnitteilla paljon uusia aluevaltauksia.